پوهنتون کاردان، کنفرانس ملی اهداف انکشاف پایدار را برگزار می‌نماید

habibi_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۸:۳۵
image

کابل 28 دلو 1399

دوکتور کریمه حامد فاریابی وزیر اقتصاد با رویین رحمانی رئیس عمومی پوهنتون کاردان و برخی از مسؤولین آن پوهنتون دیدار کرد.

در نخست وزیر اقتصاد روی نقش پوهنتون‌ها در نهادینه‌سازی فکر و انگیزۀ انکشاف در همه ابعاد جامعه به ویژه اقتصاد تاکید نموده و سهم پوهنتون‌ها را در رشد بنیادین جامعه برجسته ساخت. وی وزارت اقتصاد را به مثابه مرکز فکرسازی، برنامه‌ریزی وجای تحلیل‌های اقتصادی دانسته و ایجاد رابطۀ تنگاتنگ بین دانشگاه‌ها و وزارت اقتصاد را یک راه مناسب برای استفاده از دانش نوین اقتصادی در ایجاد جامعه مرفه و مترقی در افغانستان عنوان کرد.

همچنان وزیر اقتصاد از همکاری‌های پوهنتون کاردان در بخش ارتقای ظرفیت کارمندان این وزارت در سطوح و مقاطع مختلف آموزشی و تحصیلی، قدردانی نموده و تداوم این همکاری‌ها را برای تعمیم تخصص و دانش مؤثر کاری در نهادهای دولتی مفید و ارزنده خواند.

سپس محمد نبی سروش معین مسلکی وزارت اقتصاد پیرامون تعهد افغانستان در قبال تحقق اهداف انکشاف پایدار در کشور صحبت نموده و سهم همه نهادهای جامعه به ویژه پوهنتون‌ها را در تطبیق شانزده هدف انکشاف پایدار مهم خواند که باید در مشارکت با دولت افغانستان، راه‌های تحقق آن هموار گردد.

در اخیر رویین رحمانی رئیس عمومی پوهنتون کاردان از راه‌اندازی عنقریب کنفرانس ملی اهداف انکشاف پایدار از سوی این پوهنتون در کابل خبر داده و از وزیر اقتصاد خواست تا با اشتراک دراین برنامۀ بی‌نظیر، سخنرانی نماید. وی گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس، کشف ژرف موضوعات موجود در زمینۀ حکومت‌داری خوب، تأمین مالی، تطبیق، ارزیابی و دستیابی به برنامۀ سال 2030 برای توسعه پایدار در افغانستان است.

همچنان علاوه کرد که حضور ما در کنار نهادهای تاثیرگذار جامعه نشانۀ تشریک مساعی پوهنتون‌ها در اعمار جامعه تخصصی و دانش‌محور در کشور بوده و پوهنتون کاردان سعی می‌کند با حمایت دولت افغانستان به این مأمول دست یابد

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS