آغاز دور چهارم ماموریت حمایت از تطبیق پروژه اشتغال‌زایی/ کارموندنه

habibi_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۸:۵۱
image

 

دوشنبه، 27 دلو 1399

پیش از ظهر امروز، برنامه‌ی به میزبانی بانک جهانی و با اشتراک دکتور کریمه حامد فاریابی وزیر اقتصاد افغانستان، نمایندگان وزارت‌های مالیه، امور خارجه، امور مهاجرین و عودت کنندگان، اداره مستقل ارگان‌های محلی و شاروالی کابل به عنوان تطبیق کننده پروژه به صورت آنلاین برگزار شد.

در این برنامه، دکتور کریمه حامد فاریابی وزیر اقتصاد کشور، ضمن صحبت در مورد فعالیت‌ها و دستاوردهای پروژه استغال‌زایی/کارموندنه، گفت: " با وجودیکه فعالیت‌های مقدماتی و بایسته در چهارچوب پروژهٔ اشتغال‌زایی/ کارموندنه انجام شده است؛ اما باید تلاش بیشتر صورت گیرد تا پروژه عملا منجر به اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های اقتصادی شود تا از این طریق بتوان بیجاشدگان داخلی و بیرونی و جوامع میزبان را تحت پوشش و حمایت قرار داد. این گام‌ها در واقع هدف و فلسفه وجودی این پروژه را معنا می‌بخشد".

وزیر اقتصاد هم‌چنین بیان کرد: " تأخیر در برخی فعالیت‌های پروژه به شمول استخدام کارمندان، آغاز توزیع پاسپورت به مهاجرین ساکن کشور پاکستان، تدارکات نهادهای تسهیل کننده و تطبیق پروژه‌های زیربنایی رونما شده است که بالای مصرف بودجه و دست‌یابی به شاخص‌ها و اهداف از پیش تعیین شدهٔ پروژه تاثیر گذار بوده اند.

با این حال پیشرفت‌های اخیر در قسمت اعطای قرارداد به نهادهای تسهیل‌کننده در 9 ولایت، تطبیق پروژه‌های زیربنایی در قسمت اعمار و بازسازی سرک‌ها در شهرهای کندهار و جلال آباد و آغاز پروژه‌های کوتاه‌مدت عمرانی، به‌سازی و مراقبتی شهری از طریق شاروالی کابل، قابل ملاحظه بوده و امیدهایی را دربارهٔ آینده پروژه و نیل به اهداف آن به میان آورده‌است.

تکمیل فعالیت‌های پلان شده به وقت معینه و جبران تأخیر که در برخی فعالیت‌ها به میان آمده، نیازمند تلاش، هماهنگی و مساعی مشترک تمام ادارات تطبیق کننده پروژه می‌باشد که از طریق هیئت رهبری وزارت اقتصاد تعقیب جدی بعمل آمده و حمایت لازمه صورت خواهد گرفت.

به امید این‌که برآیند این اجلاس ما را به اهداف کلی پروژه نزدیک سازد و با ابراز سپاس مجدد از تیم کاری بانک جهانی و همکاران مان در حکومت."

هم‌چنان، در جلسات این برنامه که قرار است تا 7 حوت سال جاری ادامه داشته باشد، تمرکز اصلی روی فعالیت‌ها، دستاوردها، چالش‌ها و برنامه‌های آینده پروژه یاد شده خواهد بود که طی آن، این پروژه مورد ارزیابی و بازنگری کلی قرار خواهد گرفت.

قابل یادآوری‌ست که پروژهٔ اشتغال‌زایی / کارموندنه از سوی صندوق بازسازی افغانستان به مدیریت بانک جهانی تمویل و هدف آن تقویت محیط پویا و کارآمد برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی، تجارت و سرمایه‌گذاری در شهر‌های که میزبان تعداد کثیری از بیجا‌شدگان است، می باشد.

مسوولیت تطبیق پروژه‌ بدوش حکومت افغانستان می‌باشد. وزارت اقتصاد به عنوان تطبیق کنندهٔ بخش پنجم پروژه، در کنار پیشبرد اصلاحات قانونی در راستای تسهیل پروسه‌های تجارتی و سرمایه‌گذاری در سطح ملی، مسؤلیت نظارت، هماهنگی، مدیریت و گزارشدهی از تمام فعالیت‌های پروژه را نیز به عهده دارد.

هم‌چنین، جلسات ماموریت حمایت از تطبیق پروژهٔ اشتغال‌زایی/ کار موندنه هر شش‌ماه یک‌بار برگزار و تیم‌های تخنیکی ادارات تطبیق کننده پروژه به حمایت تیم‌های تخنیکی بانک جهانی، پیشرفت‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های این پروژه در سکوی تطبیق را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و بدین‌صورت رهنمود‌های مقتضی برای آینده در قالب این اجلاس ترسیم می‌شود.

ایش زمینه‌لرینی یره‌تیش لایحه‌لرینی عملگه آشیریش تورتینچی ماموریت‌نی باشلنیشی.

دوشنبه، 27 - دلو 1399    

توشدن کیین خلق‌ارا بانکی میزبان‌لیگی‌ده، مملکت اقتصاد وزیری داکتر کریمه حامد فاریابی، مالیه، تشقی‌ایشلر، مهاجرلر، محلی ارگان‌لر مستقل اداره‌سی و کابل بلدیه‌سی نینگ نماینده‌لری حضوری‌ده لایحه‌نی عملگه آشیرووچی عنوانی آستیده آنلاین شکل‌ده یولگه قوییلدی.

اوشبو ییغیلیش‌ده، مملکت اقتصاد وزیری داکتر کریمه حامد فاریابی، ایش‌ زمینه‌لرینی یره‌تیش لایحه‌سی نینگ یوتوق‌لری و فعالیت‌لری دن ایسلب ایتیشیچه " ایش زمینه‌لرینی یره‌تیش لایحه‌سی نینگ دست‌لبکی فعالیت‌لری عملگه آشیریلگن، لیکن اوشبو پروژه ایش زمینه‌لرینی یره‌تیش و اقتصادی فرصت‌لر یوزگه کیلتوریشی بوییچه کوپراق سعی و تلاش بولینیشی کیره‌ک تا بو لایحه‌ آرقه‌لی تشقی و ایچکی آواره‌لر و اولر باش پناه ایزلب بارگن جماعه‌لر قولب قوتلنسه، اوشبو آدیم مذکور لایحه‌نینگ بارلیک مقصدی‌نی شکل بیره‌دی".

اقتصاد وزیری نینگ کوپه‌یتیریشیچه " ایش‌لاوچی‌لرنی ایش‌گه آلینیشی، پاکستان مملکتی‌ده ساکن مهاجرلرگه کیملیک ترقه‌تیش، یاردم بیروچی نهادلرنی تدارکاتی و آست قورمه‌ پروژه‌لرنی عملگه آشیریلیشی‌نی کیچیکتیریلیشی، بودجه مصرف ایتیلیشی همده ایلگری دن تعیین ایتیلگن مقصدلرگه قول تاپیش‌ اوستیده تاثیر قویگن.

شوندی بیرحالده، 9 ولایت‌ده یاردم بیروچی نهادلرگه شرطنامه بیریش، کندهار و جلال‌آباد شهرلری ده سرک‌لرنی قیته قوریش و توزاتیش آست قورمه پروژه‌لری، کابل بلدیه‌سی آرقه‌لی عملگه آشیریلیشی کوتیلگن، شهرنی سقله‌ش، آبادانلشتیریش و توزاتیش وقتینچه‌لیک لایحه‌لرنی باشلنیشی مذکور پروژه‌نی مقصدلری گه ییتیشیش اوچون امید یره‌تکن.

نظرگه توتیلگن فعالیت‌لر اوز وقتیده یکونلنیشی و ایریم فعالیت‌لرگه یوزه‌گه کیلگن کیچیکتیریلیشی لر بوییچه، عملگه آشیرووچی برچه اداره‌لرنینگ هماهنگی‌، یاردمی و تلاشی‌ده کیره‌گی بار اوشبو توغریده اقتصاد وزیرلیگی رهبرلیک هیئتی آرقه‌لی کوزه‌تیلگن و کیره‌ک‌لی حمایت‌لر قولگه آلینه‌دی.

ایش‌داشلریمیز و خلق‌ارا بانکی تیم‌دن منت‌دارلیک بیلدیرگن حالده بو کبی ییغیلیش‌لر دواملی بولیشی‌ده امید بیلدیره‌میز.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS