الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با هیئت سرمایه گذاران و علمای اسلامی کشور آفریقایی جنوبی ملاقات نمودند

press
دوشنبه ۱۴۰۳/۳/۱۴ - ۱۴:۳۴
الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با هیئت سرمایه گذاران و علمای اسلامی کشور آفریقایی جنوبی ملاقات نمودند

در این ملاقات که محترم محمد عالم جمیل معین مالی و اداری وزارت اقتصاد نیز حضور داشتند، محترمان  معظم بیک از کشور بریتانیا، مفتی ابراهیم سمید و شیخ ظهیر، علمای دینی و سرمایه گذاران کشور آفریقای جنوبی، و محترم محمد یکی از تجاران و مالک کمپنی مورفیست آفریقای جنوبی در دوبی و یکتعداد از هیات همراه شان که تازه به افغانستان سفر نموده اند با رهبری وزارت اقتصاد ملاقات نمودند.

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید، سفر علمای اسلامی، تجاران و سرمایه گذاران کشور آفریقای جنوبی را به افغانستان خیر مقدم گفته، حضور ایشان را سبب تحکیم و گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور خواند

سرپرست وزارت اقتصاد طی سخنان شان افزودند: امروز افغانستان یک کشور های آزاد و مستقل است که تصامیم سیاسی، اقتصادی و تجاری آن به اساس منافع ملی گرفته می شود، ما با تمامی کشور های منطقه و جهان خواستار روابط خوب هستیم که در آن به علایق و منافع اقتصادی و سیاسی همه کشور ها احترام گذاشته شود.

دیدگاه اقتصادی امارت اسلامی افغانستان را تقویت، تشویق تولید، ترانزیت و سرمایه گذاری های مشترک خصوصی داخلی و خارجی، در بخش های مختلف را که بتواند به اقتصاد نو پای این کشور کمک کند، تشکیل می دهد. ما باورمند هستیم که مشارکت اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان کشور ها می تواند تضمین کننده ثبات و توسعه اقتصادی گردد.

در این دیدار مفتی ابراهیم سمید به نماینده گی از تیم همراه شان دست آوردهای امارت اسلامی افغانستان را در بخش اقتصاد قابل قدر خوانده و از علاقمندی شان به سرمایه گذاری در بخش های مختلف به رهبری وزارت اقتصاد ابراز اطمینان نمودند

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS