تدویر جلسه الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد بمنظور تسریع کمک ها و فعالیت های بشردوستانه با مسوولین موسسات داخلی و خارجی غیر امارتی بمنظور رسیده ‌گی به متضررین ناشی از زلزله روز گذشته در ولایت هرات.

press
یکشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۶ - ۱۴:۲
تدویر جلسه الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد بمنظور تسریع کمک ها و فعالیت های بشردوستانه با مسوولین موسسات داخلی و خارجی غیر امارتی بمنظور رسیده ‌گی به متضررین ناشی از زلزله روز گذشته در ولایت هرات.

امروز یکشنبه مورخ ۲۳ ربیع الاول ۱۴۴۵هجری قمری، مصادف به ۱۶ میزان ۱۴۰۲ هجری شمسی، الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد بمنظور تسریع کمک ها و فعالیت های بشردوستانه با مسوولین موسسات داخلی و خارجی غیر امارتی بمنظور رسیده ‌گی به متضررین ناشی از زلزله روز گذشته در ولایت هرات تدویر جلسه نمودند.

این جلسه تحت ریاست سرپرست وزارت اقتصاد الحاج قاری دین محمد حنیف با اشتراک مولوی محمد عالم جمیل معین مالی و اداری، مفتی عبدالسلام اشرفی رئیس انسجام فعالیتهای موسسات غیر امارتی، تعدادی از روئسا و مسوولین وزارت اقتصاد، مسوولین موسسات داخلی و خارجی و نماینده ‌گان دفاتر سازمان ملل متحد در افغانستان دایر گردید.

 در نخست سرپرست وزارت اقتصاد مراتب تسلیت و غم شریکی خویش را با متضررین حادثه غمناک وقوع زلزله در ولسوالی زنده جان ولایت هرات و ولسوالی های همجوار شان ابراز نموده برای شهدا جنت الفردوس، برای مجروحین صحت کامل و برای بازمانده گان شان صبر جمیل و اجر اعظیم از خداوند متعال استدعا نموده و از تمامی نهادهای امداد رسان داخلی و خارجی خواستند تا در جنب ادارات و نهاد های ا.ا.ا در تسریع کمکها و مساعدت های بشری در بخش های مختلف همکاری جدی نمایند.

مفتی عبدالسلام اشرفی رئیس انسجام فعالیت های موسسات غیر امارتی طی سخنان شان پیرامون حادثه فوق الذکر و تخریبات بعمل آمده معلومات داده و خاطر نشان نمودند که آمار و ارقام اولی نشان میدهد که حدود ۳۰۰۰ خانواده از این حادثه متضرر گردیده و حدود ۱۳ الی ۱۵ قریه ویران گردیده است. در حال حاضر صدها شهید و زخمی از محل حادثه بیرون گردیده و شواهد نشان میدهد که تعداد قربانیان بیشتر زیر آوار گیر مانده اند از دیروز تا اکنون تیم های ولایتی ما در ولایت هرات دوشادوش تیم های کمکی و امداد رسان سایر وزارت ها و ادارات در محل زلزله حضور دارند و نیاز است تا در قدم اول به متضررین کمک های اولیه از قبیل مواد خوراکی، البسه، آب آشامیدنی، خدمات صحی و ادویه جات رسانده شود و در قدم بعدی در ساخت خانه ها و شبکه های آبرسانی و خدمات ضروری برای متضررین همکاری های لازم صورت گیرد.

در این مجلس مسوولین دفاتر سازمان ملل متحد و موسسات داخلی و خارجی از فعالیت های بعمل آمده و مساعدت  های بشری شان در ولایت هرات به رهبری وزارت اقتصاد معلومات داده و به منظور رسیده گی به متضررین زلزله دیروز که بیشتر قریه جات ولسوالی زنده جان و نواحی همجوار آن ساحه را متاثر نموده است وعده هرگونه همکاری دادند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS