سرپرست وزارت اقتصاد، با فرانس اکیزا رئیس یونیسف برای افغانستان و تیم همراه شان دیدار کرد

press
شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۹ - ۱۴:۱۲
سرپرست وزارت اقتصاد، با  فرانس اکیزا رئیس یونیسف برای افغانستان و تیم همراه شان  دیدار کرد

امروز، شنبه ۶ ربیع الثانی ۱۴۴۵ هجری قمری مصادف به ۲۹ میزان ۱۴۰۲ هجری شمسی محترم قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، با فرانس اکیزا رئیس یونیسف برای افغانستان و تیم همراه شان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، فرانس اکیزا رئیس یونیسف برای افغانستان پیرامون فعالیت دفتر شان از شروع سال ۲۰۲۳ میلادی به سرپرست وزارت اقتصاد معلومات ارایه نموده، خاطر نشان ساختند که تا اکنون به تعداد ۲۲۰ هزار مادر و کودک از خدمات این نهاد در سرتاسر کشور مستفید شده و در نظر دارند که الی ختم همین سال این رقم به ۳۰۰ هزار نفر افزایش میابد.

موصوف از ادامه کمک های شان به مادران و اطفال زیر سن ۲ سال در چهار ولایت دیگر کشو نیز اطمینان داد که قرار است به تعداد ۶۰ هزار مادران و کودکان را تحت پوشش در بخش های صحی و تغذی قرار دهند.

همچنان از آماده گی دفتر شان در تطبیق پروژه های مختلف در بخش مصونیت اجتماعی با وزارت ها و ادارات ذیربط در آینده نیز وعده همکاری دادند.

سرپرست وزارت اقتصاد، ضمن قدردانی از فعالیت های بشری اداره یونیسف با مردم افغانستان در بخش حمایت مادران و کودکان خواستار تداوم فعالیت های شان و تمرکز به ساحات آسیب پذیر، مادران و کودکان نیازمند در سرتاسر کشور گردیدند.

مفتی عبدالسلام اشرفی رئیس انسجام موسسات غیر امارتی نیز از سهم گیری دفتر یونیسف در ارایه خدمات و کمک های بشری به مردم ولایت هرات که از واقعه زلزله اخیر متاثر گردیده بودند قدردانی نموده و خواستار ایجاد ذخایر مواد اولیه کمکی در بخش های صحی و تغذی برای پاسخ گویی موثر در حالات اضطراری و عاجل از طرف تمامی نهاد های امداد رسان در این ولایات گردیدند.

سرپرست وزارت اقتصاد، برای بهبود و تسریع کمک های بشری و پروژه های انکشافی دفتر یونیسف وعده همکاری همه جانبه دادند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS