سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با جنک اونال سفیر کشور ترکیه و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

press
شنبه ۱۴۰۲/۸/۱۳ - ۱۷:۶
سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با جنک اونال سفیر کشور ترکیه و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

امروز، شنبه ۲۰ ربیع الثانی ۱۴۴۵ هجری قمری مصادف به ۱۳ عقرب ۱۴۰۲ هجری شمسی محترم قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد و اعضای کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین هریک:

ملا دادالله هدایت - نماینده وزارت مالیه                

عبدالطیف ثابت - نماینده سره میاشت                                

شیخ عبدالرحمن - نماینده وزارت مهاجرین

مولوی بهادر – مسؤل امنیت عودت کننده گان

غنچه گل آرمان - نماینده وزارت امور خارجه                      

مفتی احسان الله ابوالفیضان - نماینده احیاء و انکشاف دهات

بمنظور جلب و جذب کمک ها، تشریک اولویت ها و نیازمندی ها، تسریع و توسعه پروسه مساعدت ها به مهاجرین که از کشور های همسایه (پاکستان و ایران) به کشور برگشته اند، با جنک اونال سفیر کشور ترکیه و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

در نخست سرپرست وزارت اقتصاد تشریف آوری سفیر جدید کشور ترکیه را خوش آمدید گفته و خواهان موفقیت هر چه مزید شان در عرصه های کاری شان شدند.

سرپرست وزارت اقتصاد، به ریشه های عمیق تاریخی و فرهنگی مشترک کشور ترکیه و افغانستان اشاره نموده افزودند: کشور ترکیه در طول تاریخ برای افغانستان یک دوست و همکار خوبی بوده درحال حاضر که کشور ما با سیل از مهاجرین افغان که طی سالهای متمادی به کشور های همسایه به خصوص کشور پاکستان مهاجر گردیده بودند، مواجه هستند و در این اواخر روند بازگشت شان دوباره به کشور  آغاز گردیده است همکاری و مساعدت کشور ترکیه حایز اهمیت و قابل قدر میباشد.

سرپرست وزارت اقتصاد اخراج اجباری مهاجرین افغان را از پاکستان خلاف تمامی اصول و قوانین بین المللی مهاجرت دانسته، اخراج سیل آسای مهاجرین افغان از پاکستان را در این سرمای زمستان خیلی جدی و دور از عطوفت انسانی خواند.

سرپرست وزارت اقتصاد از تشکیل کمیته های ۱۲ گانه به منظور سهولت هر چه بیشتر برای عودت کننده گان صحبت نموده افزودند: یکی از این کمیته ها تحت سرپرستی وزارت اقتصاد در قسمت جلب و جذب مساعدت ها فعالیت مینماید.

در ادامه سفیر کشور ترکیه کار کردن در افغانستان را باعث افتخار خویش دانسته، افزود: کشور ترکیه نه تنها منحیث یک دولت بلکه منحیث یک نهاد مدد رسان با افغانستان همکاری میکند و از ارسال یک محموله ریل که مملو از مواد اولیه و کمکی شامل (۲۰ هزار) خیمه برای زلزله زده گان ولایت هرات و عودت کننده گانیکه از کشور های همسایه (پاکستان و ایران) به کشور برمیگردند، به سرپرست وزارت اقتصاد اطمینان دادند.

در اخیر سفیر کشور ترکیه اظهار داشتند که حمایت همه جانبه خویش را از موضوع عودت کننده گان می داشته باشند و این موضوع را با رهبری کشور مطبوع خویش و سایر تمویل کننده ها در میان گذاشته و نتیجه آنرا با رهبری وزارت اقتصاد دوباره شریک خواهند ساخت.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS