سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با رافائلا یودیچی رئیس اتحادیه اروپا در افغانستان و هیئت همراه شان دیدار نمود.

press
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۹/۲۱ - ۱۵:۱۵
سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با رافائلا یودیچی رئیس اتحادیه اروپا در افغانستان و هیئت همراه شان دیدار نمود.

به روز چهارشنبه مؤرخ 15/5/1445 که مصادف با 8/9/1402 است سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین محترم قاری دین محمد حنیف با رئیس اتحادیه اروپا در افغانستان و هیئت همراه شان دیدار نمود.

در این مجلس که سرپرست وزارت اقتصاد و اعضای کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین از وزارت مالیه، وزارت مهاجرین و عودت کننده گان، وزارت امور خارجه، وزارت احیاء و انکشاف دهات، وزارت مبارزه با حوادث، هلال احمر افغانی و مسؤول امنیت مهاجرین نیز حضور داشتند، سرپرست وزارت اقتصاد و رئیس اتحادیه اروپا در افغانستان در مورد رسیدگی و راه حل های مشکلات عودت کننده گان از کشور پاکستان، بحث تفصیلی نمودند.

رئیس اتحادیه اروپایی رافائلا یودیچی اقدامات امارت اسلامی افغانستان بلخصوص کمیسیون مختص شده برای رسیدگی مشکلات عودت کننده گان را قابل قدر دانست، در این مجلس از طرف اتحادیه اروپایی برای عودت کننده گان افغان وعده کمک 143 میلیون یرو داده شد و گفتنی است که پیش از این نیز اتحادیه اروپایی به زلزله زدگان ولایت هرات کمک های اضطراری کرده و 65 میلیون یورو کمک های بشردوستانه به مهاجران افغان که عودت کرده اند، داده شده است.

رئیس اتحادیه اروپا به کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین اطمینان داد که کمک های این اتحادیه با هماهنگی و تفاهم کامل با کمیته به مناطق نیازمند خواهد رسید و آنها از تداوم کمک های بشردوستانه خود در آینده برای این کمیته اطمینان داد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS