سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با فاضل آکین اردوغان هماهنگ کننده ریاست آژانس انسجام و همکاری جمهوری ترکیه در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

press
یکشنبه ۱۴۰۲/۸/۲۱ - ۱۶:۳۰
سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با فاضل آکین اردوغان هماهنگ کننده ریاست آژانس انسجام و همکاری جمهوری ترکیه در افغانستان دیدار و گفتگو کرد

به روز، دوشنبه ۲۲ربیع الثانی 1445 هجری قمری مصادف به ۱۵ عقرب ۱۴۰۲ هجری شمسی محترم قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با فاضل آکین "اردوغان" هماهنگ کننده ریاست آژانس انسجام و همکاری جمهوری ترکیه در افغانستان ملاقات نمودند.

در این ملاقات، که اعضای محترم کمیته جلب و جذب مساعدت ها به نماینده گی از وزارت های محترم مالیه، عودت مهاجرین، امور خارجه، احیا و انکشاف دهات، وزارت مبارزه با حوادث، نماینده ریاست عمومی سره میاشت و مسؤل امنیت عودت کننده گان حضور داشتند، محترم سرپرست وزارت اقتصاد پیرامون وضعیت موجود و عودت سیل آسای مهاجرین از کشور پاکستان به افغانستان که خلاف تمامی اصول بشری و قوانین مهاجرت بین المللی از طرف کشور پاکستان جبراً اخراج گردیده اند معلومات همه جانبه ارایه نمودند.

فاضل آکین "اردوغان" هماهنگ کننده ریاست آژانس انسجام و همکاری جمهوری ترکیه در افغانستان طی سخنان شان به سرپرست وزارت اقتصاد و اعضای کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین گفتند، واقعأ موج بزرگی از مهاجرین افغان دوباره به کشور شان درحال بازگشت هستند و ما باور کامل داریم که امارت اسلامی افغانستان با تدابیری که برای حل این معضل به راه انداخته است به یاری خداوند متعال موفق بدر میاید.

دفتر تیکا ارگان دولتی انکشافی جمهوری ترکیه است و ما با برادران مسلمان خود در (۶۰) کشور جهان همکاری داریم این دفتر از سال ۲۰۰۵ بدینسو در افغانستان فعالیت دارد و در بخش های مختلف مانند زراعت، صحت، تعلیم و تربیه و مساعدت های بشری در خدمت برادارن افغان خود میباشد. ما از وضعیت جاری و بازگشت سیل آسای مهاجرین افغان از کشور پاکستان واقف هستیم و مشترکاً با هلال احمر ترکیه برای رسیده گی به مشکلات عودت کننده گان و همکاری با برادان مسلمان خود روی ترتیب برنامه های مساعدت بشری در تفاهم و همکاری با مسؤلین محترم کمیته های موظف برای ارایه کمک های بشری هستیم و در این زمینه با شما آماده همکاری میباشیم. در حال حاضر موضوع کمک به عودت کننده گان در اولویت کاری ما قرار دارد و ما از روی اخوت اسلامی و دوستی دیرینه ای که ترکان با افغان ها دارند از تمامی امکانات دست داشته خویش در حل مشکل مهاجرین با شما همکار هستیم، ما پیام شما را با تیم خود شریک مینماییم تا به اساس رهنمایی کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، تمرکز بیشتر به رفع نیازمندی های عاجل و فوری عودت کننده گان صورت گیرد.

بزودی در مورد مقدار و نوعیت، بسته های کمکی دفتر تیکا، که شامل یک مقدار مواد غذایی از قبیل آرد، برنج، روغن و سایر اقلام خوراکی میباشد به شما اطمینان داده میشود و همچنان سعی مینماییم تا در قسمت تدارک خیمه ها، و ارایه خدمات صحی نیز با کمیته های موظف کمیسیون رسیده گی به مشکلات مهاجرین نقش فعال خود را ایفا نماییم.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS