سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با مسؤلین نهادهای خیریه دیدار و گفتگو کرد

press
یکشنبه ۱۴۰۲/۸/۲۱ - ۱۶:۳۲
سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با مسؤلین نهادهای خیریه دیدار و گفتگو کرد

به روز، سه شنبه ۲۳ ربیع الثانی 1445 هجری قمری مصادف به ۱۶ عقرب ۱۴۰۲ هجری شمسی محترم قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با مسؤلین و نماینده گان (۹۰) نهاد خیریه  ملاقات نمودند.

در این ملاقات، که اعضای محترم کمیته جلب و جذب مساعدت ها به نماینده گی از وزارت های محترم مالیه، عودت مهاجرین، امور خارجه، احیا و انکشاف دهات، وزارت مبارزه با حوادث، وزارت محترم عدليه، نماینده ریاست عمومی سره میاشت و مسئول امنیت عودت کننده گان حضور داشتند، در ابتدا محترم سرپرست وزارت اقتصاد پیرامون وضعیت موجود و عودت سیل آسای مهاجرین از کشور پاکستان به افغانستان که خلاف تمامی اصول بشری و قوانین مهاجرت بین المللی از طرف کشور پاکستان جبراً اخراج گردیده اند معلومات همه جانبه ارایه نمودند.

اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان درحالی صورت میگیرد  که فصل سرما در شرف وقوع است از جمع عودت کننده گان که بیشتر شان را اطفال ، زنان ، کهن سالان و مریضان تشکیل میدهد  به کمک های عاجل و فوری  از قبیل خیمه ، کمپل ، مواد خوراکی ، پول نقد برای مصارف و کرایه، سر پناه ، سایر خدمات اولیه و اعمار تشناب های سیار در کمپ های موقت نیاز مبرم دارند.

متعاقباً مولوی صمد، رئیس انسجام نهاد های خیریه وزارت مالیه مختصراً پیرامون نقش نهاد های خیریه در حالات اضطراری، تغییرات اقلیمی و کمک به نیازمندان صحبت نموده یاد آور شدند که به شمول نهادهای خیریه حدود (۵۱) میلیون افغانی به آسیب دیده گان زلزله هرات از طرف اتحادیه های مختلف که شامل موتر فروشان، زرگران رهنما های معاملات و سایر نهاد های که ثبت وزارت عدليه اند کمک صورت گرفته است و در حال حاضر هم یک مقدار کمک ها از طرف بنیاد های خیریه به مهاجرین افغان که جبراً از کشور پاکستان اخراج گردیده و دوباره به کشور عودت نموده اند صورت گرفته است و این پروسه ادامه دارد.

شیخ عبدالرحمن نماینده وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان و عضو کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین نیز طی سخنان شان پیرامون نیاز مبرم رسیده گی به مشکلات عودت کننده گان صحبت نمودند.

در ادامه یک تعداد از مسؤلین نهاد های خیریه باالنوبه ضمن قدردانی از سعی و تلاش مسؤلین کمیته های رسیده گی به مشکلات عودت کننده گان حمایت کامل شانرا از همکاری نزدیک با کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین ابراز نموده و خاطر نشان نمودند که، در همچو شرایطی که برادران ما نیاز به مساعدت دارند حاضر اند تا در بخش ارایه خدمات ترانسپورتی برای  انتقال عودت کننده گان به ولایات و محلات مربوطه شان، کمک نقدی، تهیه مواد غذایی، اعمار تشناب های سیار در کمپ ها، ایجاد تیم های صحی و تدارک ادویه جات و توظیف داکتران برای ارایه خدمات صحی در ساحات مورد نیاز همکاری نمایند.

طی این جلسه یک تعداد از نهاد های خیریه در مورد برنامه های کمکی شان که به عودت کننده گان صورت گرفته بود با سرپرست وزارت اقتصاد و اعضای کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین شریک نمودند.

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده نهاد های خیریه به عودت کننده گان خواستار تداوم مساعدت های شان به افراد نیازمند گردید و خاطر نشان ساخت که نیازمندی های عاجل به شکل اجمالی که عبارت از خیمه ها، کمپل، پوشاک زمستانی، مواد خوراکی، ادویه، اعمار تشناب های سیار و موقتی در کمپ ها، تهیه آب و سایر خدمات اولیه میباشد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS