سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤول جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین محترم قاری دین محمد حنیف با سفیر کشور چین محترم جاو شنگ و هیئت همراه شان دیدار نمود

press
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۹/۲۱ - ۱۵:۴۹
سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤول جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین محترم قاری دین محمد حنیف با سفیر کشور چین محترم جاو شنگ و هیئت همراه شان دیدار نمود

به روز سه شنبه مؤرخ 22/5/1445 که مصادف با 14/9/1402 میباشد سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤول جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین محترم قاری دین محمد حنیف با سفیر کشور چین محترم جاو شنگ و هیئت همراه شان دیدار نمود.

در این جلسه که اعضای کمیته جلب و جذب کمک ها نیز حضور داشتند سرپرست وزارت اقتصاد، ضمن خوش آمد گفتن از سفیر کشور چین و هیئت همراه شان از کمک های بشردوستانه ویژه کشور چین به عودت کننده گان ابراز قدردانی نمود.

وزارت امور خارجه چین در نظر دارد تا پروسه یک سلسله کمک های بشردوستانه به مهاجران افغان را آغاز کند آقای جاو شنگ در سخنان خود به اعضای کمیته جلب و جذب کمک برای عودت کننده گان اطمینان داد که یک مقدار کمک های بشردوستانه از چین توسط ریل به افغانستان منتقل خواهد شد.

همچنان سفیر چین افزایش سطح مبادلات تجاری بین کشورهای چین و افغانستان که در سال جاری به یک میلیارد دالر رسیده است را دستاورد مهمی در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که روابط تجاری دو کشور تقویت شود و سطح مبادلات تجاری افزایش یابد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS