محترم قاری دین محمد حنیف به حیث سرپرست وزارت اقتصاد برای کارمندان این اداره معرفی گردید.

sediqi
پنجشنبه ۱۴۰۰/۶/۱۸ - ۱۵:۵۹
moec2

محترم قاری دین محمد حنیف به عنوان سرپرست وزیر وزارت اقتصاد، توسط محترم مولوی صاحب نورالحق معاون اداره‌ امور امارت اسلامی افغانستان رسماً معرفی و به کار آغاز نمود.

مولوی صاحب نورالحق معاون اداره امور امارت اسلامی افعانستان در مراسم معرفی سرپرست وزارت اقتصاد، از او به عنوان شخصیت مبارز، متعهد و با تجربه درعرصه‌های سیاسی و اداری یاد کرد و برایش تمنای موفقیت نمود.

سرپرست وزارت اقتصاد در این مراسم تصریح کرد که با شناخت و تجاربی که از وزارت پلان قبلی دارد در هم‌آهنگی با کادرهای متخصص این وزارت اقدامات عملی را در جهت بهبود اقتصاد مردم انجام خواهد داد.

سرپرست وزارت اقتصاد با تأکید براین که عمده ترین دغدغه‌ی مردم تأمین امنیت و تغییر وضع اقتصادی می باشد، افزود: افزایش عواید ملی، استخراج منابع زیر زمینی و اتصال منطقوی، می تواند افغانستان را در مسیر درست رشد اقتصادی قرار داده و سبب تآمین رفاه عمومی و خود کفایی اقتصادی که از خواست های اصلی مردم اند کمک کند.

سرپرست وزارت اقتصاد، تصریح کرد" در صورتی که دنیا به افغانستان توجه داشته باشد، کاری را که حکومت‌های پیشین در عرصه‌ی رشد اقتصادی در 20 سال انجام داده نتوانستند امارت اسلامی در 20 ماه انجام خواهیم داد".

وی هم‌چنان از جامعه‌ی جهانی خواست که زمینه‌ی دسترسی به پول‌های منجمد شده‌ی افغانستان را فراهم سازند تا چرخه‌ی اقتصادی مملکت به حرکت بیافتد.

گفتنیست سرپرست وزارت اقتصاد، در جریان دهه‌ی هفتاد خورشیدی، به صفت وزیر پلان و سرپرست وزارت تحصیلات عالی کار کرده و در سال‌های اخیر عضو هیئت مذاکره کننده‌ی امارت اسلامی افغانستان در دوحه نیز بود.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS