محترم قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با مسؤلین و نماینده گان (۲۸) نهاد صنعتی و تجارتی ملاقات نمودند

press
یکشنبه ۱۴۰۲/۸/۲۱ - ۱۶:۳۵
محترم قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد و مسؤل کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین، با مسؤلین و نماینده گان (۲۸) نهاد صنعتی و تجارتی ملاقات نمودند

در این ملاقات، که اعضای محترم کمیته جلب و جذب مساعدت ها به نماینده گی از وزارت های محترم مالیه، عودت مهاجرین، امور خارجه، احیا و انکشاف دهات، وزارت مبارزه با حوادث، وزارت محترم عدليه، نماینده ریاست عمومی سره میاشت و مسؤل امنیت عودت کننده گان حضور داشتند، سرپرست وزارت اقتصاد پیرامون عودت هزار ها فامیل از مسیر تورخم و سپین بولدک و یک تعداد دیگر هم از طریق گذر گاه های عبوری بهرامچه، غلام خان، انگور هډه، ډند پټان و سایر مسیر های عبوری دیگر به افغانستان صحبت نمودند.

اخراج اجباری مهاجرین افغان ها از پاکستان در حالی صورت میگیرد که فصل سرما در شرف وقوع است و این عودت کننده گان که بیشتر شان را اطفال، زنان، کهن سالان و مریضان تشکیل میدهد به کمک های عاجل و فوری از قبیل خیمه، کمپل، مواد خوراکی، کمک های مالی، سر پناه، و سایر خدمات اولیه نیاز مبرم دارند.

امارت اسلامی افغانستان برای رسیده گی به عودت کننده گان و ایجاد سهولت های لازم از تمامی امکانات دست داشته استفاده نموده و برای حل مشکلات عودت کننده گان و رسیده گی به نیازمندی و ارایه خدمات اولیه و عاجل (۱۲) کمیته مختلف را موظف نموده است که هریک از این کمیته ها وظایف مشخص را از قبیل ثبت و راجستر مهاجرین که دوباره به کشور عودت مینمایند، تهیه آب و خوراک، انتقال مصؤن مهاجرین به ولایات، ولسوالی ها و قریه جات شان، ارایه خدمات صحی و ارایه خدمات عاجل به عودت کننده گان را دنبال مینمایند.

مسؤلیت یکی از این کمیته ها که عبارت از جلب و جذب مساعدت ها برای مهاجرین میباشد به وزارت اقتصاد سپرده شده است که اعضای محترم این کمیته نیز در جلسه حضور دارند، تا از این طریق هم بتوانیم کمک های عاجل و اضطراری را برای مهاجرین افغان که دوباره به وطن بر میگردند آماده نماییم.

در ادامه مجلس محترم حاجی زرین گل ځدران به نماینده گی از بورد رهبری اتاق صنایع و معادن افغانستان ضمن قدردانی از زحمات و اخلاص مسؤلین امارت اسلامی افغانستان پیرامون رسیده گی به مشکلات مهاجرین افغان که دوباره به آغوش وطن شان بر میگردند به سرپرست وزارت اقتصاد و هیات موظف کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین از هرگونه همکاری اطمینان دادند.

اتحادیه صنعت کاران در پهلوی مسؤلین امارت اسلامی افغانستان و کمیته های توظیف شده برای بازگشت مهاجرین افغان در خدمت مردم خود ایستاده اند و از تمامی امکانات دست داشته خویش برای کمک و خدمت به برادران عودت کننده خود استفاده مینمایند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS