موضوع پراخت جبران خساره (زنبق فرنیچر) مورد بحث حقوقی قرار گرفت.

sediqi
پنجشنبه ۱۳۹۸/۴/۶ - ۱۳:۳۱
news

موضوع پراخت جبران خساره (زنبق فرنیچر) مورد بحث حقوقی قرار گرفت.

امروز پنجشنه تاریخ 6 سرطان موضوع پرداخت خساره (زنبق فرنیچر) به لحاظ حقوقی در روشنایی مواد قانون مالیات برعایدات و سایر قوانین نافذۀ کشور مورد بحث قرار گرفت.

(زنبق فرنیچر) که چند سال پیش، در اثر رخداد حملۀ انتحاری  کاملاْ منهدم شده بود، ضمن ارائه عریضه توسط مالک، از حکومت خواسته بود تا موضوع را بررسی و در صورت امکان جبران  خساره بپردازند. کابینۀ جمهوری اسلامی افغانستان، وزارت های اقتصاد و  مالیه را مؤظف نموده بود، تا موضوع را بررسی و گزارش خود را در قالب یک طرح جامع به لحاظ حقوقی در این مورد و موارد دیگر ارائه نماید.

 کار بر سر ساختن یک طرح و طرزالعمل جبران خساره و یا هم معافیت از مالیات هنگام متضرر شدن متشبثین ادامه دارد و در صورتی که طرح را پارلمان تصویب کند، به قانون تبدیل خواهدشد و راه حلی برای برون رفت از مشکلات و جنجال ها ناشی از این گونه حوادث و حوادث غیر مترقبۀ دیگر به عنوان یک راهکار حقوقی پیدا خواهد شد. در نشست امروز بر سر موضوعاتی مانند تعریفه های گمرکی، خدمات بانکی، نرخ تکتانه، بیمه  و سایر موارد بحث و تبادل نظر صورت گرفت. این نشست تحت ریاست معین مسلکی وزارت اقتصاد محترم داکتر محمد اسماعیل رحیمی، در حالی صورت گرفت که در آن، نمایندۀ وزارت محترم مالیه آقای خوستوال، خانم مهناز انوری رئیس مالی و تجارت وزارت اقتصاد، آقای محبوب الله خلیلی مشاور حقوقی وزارت و سایر اعضا حضور داشتند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS