کار احداث ۲.۵۷ کیلومتر سرک‌‌‌های داخل پوهنتون البیرونی آغاز شد.

habibi_admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۴ - ۸:۴۴
image

وزارت اقتصاد_افغانستان: کار ساخت ۲.۵۷ کیلومتر سرک‌‌های داخل پوهنتون البیرونی و ملحقات آن، به ارزش ۶۵ میلیون افغانی از کمک‌های مالی کشور هند با هم‌کاری‌ تخنیکی وزارت‌های اقتصاد و تحصیلات عالی، تحت مدیریت برنامه‌ی" پروژه‌های انکشافی با تاثیرات بلند اجتماعی/ HICDP" طی مراسمی با حضور والی کاپیسا، نماینده‌گان مردم در ولسی‌جرگه، رییس شورای ولایتی، رییس، معاونان، و استادان پوهنتون یاد شده، آغاز شد.

دوکتور عبدالقهار سروری رییس پوهنتون البیرونی و نمایندگان مردم کاپیسا ضمن سپاسگزاری از مسوولان کشور هند و رهبری وزارت‌های اقتصاد و تحصیلات عالی افغانستان، تطبیق این پروژه را برای شهروندان کاپیسا امیدبخش و حیاتی توصیف کردند.

محصلان واستادان پوهنتون البیرونی از مستفید شوند‌ه‌گان این پروژه هستند.

سید اکرام‌الدین واصل رییس اقتصاد این ولایت، ضمن ارایه معلومات تخنیکی پروژه افزود: این پروژه با درنظرداشت اهمیت اجتماعی مبتنی بر نیازمندی، شامل پروژه‌های انکشافی با تاثیرات بلند اجتماعی/ HICDP گردیده است.

مرحله‌ی دوم این پروژه که شامل ساخت بیش از ۵ کیلومتر سرک با ملحقات آن می شود نیز با تمویل مالی کشور هند بعد از طی مراحل اداری، آغاز خواهد شد.

قابل یاد آوری‌ست، مراحل دیزاین و تثبیت حجم دیوار احاطه، خواب‌گاه بانوان و تعمیر دانش‌کده‌ی حقوق این پوهنتون تکمیل و قرار است این پروژه نیز به اعلان سپرده شود.

پوهنتون البیرونی در سال ۱۳۷۷ در ولسوالی حصه اول کوهستان ولایت کاپیسا در ساختمان‌های اداری شرکت نساجی افغان گلبهار به فعالیت آغاز کرد.

این پوهنتون دارای ۹ دانشکده می باشد و درحال حاضر به تعداد ۷۲۸۰ دانش‌جو از جمله ۱۶۳۴ دانش‌جوی دختر در این پوهنتون مصروف فراگیری تحصیلات عالی هستند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS