برنامه معرفی دومین سند چارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان و اهداف انکشافی پایدار تدویر یافت

habibi_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۳/۱۱ - ۱۲:۵۵
image

وزارت اقتصاد_ افغانستان: برنامه آگهی‌دهی در رابطه به دومین سند چارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان ( ANPDF-II ) واهداف انکشافی پایدار (A-SDGs) در سالن کنفرانس‌های مقام ولایت بادغیس برای یک روز تدویر یافت.

در این برنامه در رابطه با اهمیت اسناد و پلان‌های استراتیژیک حکومت، دست آوردهای ناشی از تطبیق اولین سند چارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان (ANDF-I) و اهداف هزاره سوم (MDGs)، اهداف و شاخص‌های شامل (ANPDF-II و SGDs)، اولویتهای حکومت در پنج سال آینده، مزایا و انطباق اهداف و اولویت‌های حکومت با اهداف انکشاف پایدار، چالش‌ها، و سناریوهای سه گانه پیش بینی شده در سند ، توسط شماری از استادان پوهنتون در قالب سلاید‌ها ارایه شد.

این برنامه در همکاری نزدیک با ریاست دفتر مقام ولایت، ریاست اقتصاد و ریاست موسسه تحصیلات عالی بادغیس جهت آگهی‌دهی برای روسای ادارات دولتی، اعضای شورای ولایتی، اعضای شورای علما، جوانان و جامعه مدنی، زنان، استادان پوهنتون‌ها، متنفذان، متشبثان و مسولان موسسات ملی و بین المللی دایر گردید.

در پایان این برنامه، روسای اقتصاد، تحصیلات عالی و دوتن از استادان موسسه‌ی تحصیلات عالی بادغیس توسط مسوولان دفتر مقام ولایت با اهدای ستایش‌نامه‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS