سیستم نظارت گزارشدهی مرکزی و ولایتی الکترونیکی در وزارت اقتصاد فعال گردید

habibi_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۲/۷ - ۸:۴۳
سیستم نظارت گزارشدهی مرکزی و ولایتی الکترونیکی در وزارت اقتصاد فعال گردید

وزارت اقتصاد ـ افغانستان: سیستم نظارت و گزارش‌دهی مرکزی و ولایتی الکترونیکی در وزارت اقتصاد فعال شد

هدف از ایجاد این سیستم، نظارت و گزارشدهی از برنامه‌ها و جریان تطبیق پروژه‌های انکشافی در کشور به منظور تامین شفافیت، حسابدهی و تسریع روند تطبیق به‌موقع و موثر برنامه‌ها و پروژه‌های انکشافی است.

در حال‌حاضر اطلاعات پیشرفت در کار تطبیق ۲۳۰۰ پروژه در این سیستم جاگزاری شده است.

این سیستم زمینه‌ی دسترسی اتباع کشور را در رابطه به چگونگی تحقق و پیشرفت پروژه‌های انکشافی مساعد ساخته و آنان را قادر می سازد، نیازمندی‌های محلی را تشخیص و اولویت بندی نمایند تا باعث بهبود پلان گذاری انکشافی در محلات گردد.

در حال حاضر این سیستم ولایت‌های ( کابل، بلخ ، هرات، کندهار، پروان، لغمان، کنر، فراه، میدان وردک، ننگرهار، فاریاب ، غور و غزنی) فعال و قرار است در ماه جوزای سال روان به سایر ولایات نیز گسترش یابد.

قبل از ایجاد این سیستم، جمع‌آوری معلومات و گزارشات در مورد پیشرفت و تطبیق پروژه‌های انکشافی زمانگیر، پیچیده، پرهزینه، نامنظم و در برخی موارد به شکل غیر واقعی ارایه می گردید.

اقتصاد وزیرلیگی‌ده مرکزی و ولایتی الکترونیک حسابات بیریش تیزیمی فعال ایتیلدی

اقتصاد وزیرلیگی ـ افغانستان: اقتصاد وزیرلیگی‌ده، مرکزی و ولایتی الکترونیک حسابات بیریش تیزیمی آچیلدی.

اوشبو تیزیم ایجاد ایتیلیشی‌دن مقصد، شفاف‌لیک و حسابات بیریش نینگ تامین ایتیلیشی و رواجلنیش لایحه‌لرنینگ عملگه آشیریش جریانی اوز وقتی‌ده و ثمره‌لی بولیشی مقصد، ریجه‌لر و روجلنیش پروژه‌لرنی تیکشیریش و اولردن حسابات بیریش دیر.

حاضرگه‌قدر مذکور تیزیم‌ده، ۲۳۰۰ لایحه‌نینگ عملگه آشیریش ایش‌لری بوییچه معلومات جایله‌شتیریلگن.

اوشبو تیزیم، مملکت اهالی‌سی‌گه رواجلنیش لایحه‌لری قندی عملگه آشیریلیشی و رواجلنتیریشی‌گه قول تاپیش زمینه‌لرینی یره‌تدی و اولرگه رواجلنیش پروژه‌لرنی ریجه‌لشتیریش‌گه اوز نیازمندلیک‌لری و اولویت‌لرینی انیق‌لش‌گه امکانیت بیره‌دی.

حاضر اوشبو تیزیم، ( کابل، بلخ ، هرات، کندهار، پروان، لغمان، کنر، فراه، میدان وردک، ننگرهار فاریاب ، غور و غزنی) ولایت‌لری شامل 18 ولایت‌ده فعال دیر و جاری ییل‌نینگ جوزا آیی‌گه قدر قالگن باشقه ولایت‌لرده هم کینگه‌یتیریله‌دی.

دیمک اوشبو تیزیم فعال ایتیلیشی‌دن ایلگری، رواجلنیش پروژه‌لرنی عملگه آشیریلیشی و رواجلنیشی خصوصیده بولگن معلومات‌لر و گزارش‌لر سیکین، هزینه‌لی، ترتیب‌سیز و ایریم حال‌لرده انیق‌سیز ترقه‌تیلر ایدی.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS