نشست تحت عنوان “تاثیرات کوید ۱۹ در آسیای جنوبی”

hurmat
دوشنبه ۱۳۹۹/۴/۲۳ - ۹:۴۵
image

به تاریخ ۱۹ سرطان ۱۳۹۹( ۹جولای ۲۰۲۰) نشست تحت عنوان “تاثیرات کوید ۱۹ در آسیای جنوبی” به ابتکار کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان

ملل متحد برای آسیا و پسیفیک و با اشتراک مقامات عالی رتبه کشور های آسیای جنوبی به صورت آنلاین برگزار گردید.

در این نشست مقامات عالی رتبه کشور های آسیا و پسیفیک تجارب و پیشنهادی خویش برای بهبود وضعیت اقتصادی پسا کوید ۱۹ در جنوب آسیا ارایه نمودند. در این نشست به نمایندگی از افغانستان دوکتور مصطفی مستور وزیر اقتصاد ج.ا.ا اشتراک و پیرامون موضوع سخنرانی نمود.

وزیر اقتصاد کشور در سخنرانی خویش روی هماهنگی و همکاری بیشتر منطقوی در امور تجارت و فعالیت های اقتصادی تاکید نموده و بیان داشته اند که سکتور تجارت و خدمات در کنار دیگر سکتور ها از گسترش کوید ۱۹ بیشترین آسیب را متقبل شده و تنها در افغانستان ۷۶ ٪ تشبثات کوچک و متوسط از ناحیه گسترش کوید ۱۹ متاثر گردیده است. وزارت اقتصاد به منظور حمایت از تشبثات کوچک و متوسط طرح را در همکاری با دیگر نهادهای ذیربط تهیه کرد که هدف آن را حمایت های مالی و تخنیکی از سکتور خصوصی تشکیل می دهد و بعد از تایید کابینه ج.ا.ا به منصه اجرا قرار خواهد گرفت.

در اخیر وزیر اقتصاد کشور روی تطبیق اهداف انکشاف پایدار برای بهبود فعالیت های اقتصادی پسا کرونا در افغانستان تاکید نموده و از سازمان ملل متحد خواهان توجه بیشتر در مورد شدند.

image

 

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS