نشست میان مدتِ شورای پلان‌گذاری منطقه‌ای ایکو (ECO) به‌صورت مجازی برگزار شد.

habibi_admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۶ - ۸:۳۰
image

وزارت اقتصاد_ افغانستان: نشست میان مدت شورای پلان‌گذاری سازمان (ایکو) با حضور هادی سلیمان‌پور سکرتر جنرال دوره‌ای این سازمان و نمایندگان کشورهای عضو، به گونه‌ی غیر حضوری برگزار شد.

در این نشست در رابطه با پیشرفت فیصله‌های جلسات قبلی، به ویژه 31_مین نشست شورای پلان‌گذاری منطقه‌ای ایکو، تقویت هم‌کاری‌های میان سازمانی، تحلیل و بررسی رشد تجارت و ترانزیت، سرمایه‌گذاری، انرژی، محیط زیست، زراعت و صنعت، فقر و مهاجرت، بحث صورت گرفت.

در نشست مجازی به نمایندگی از افغانستان، سید فیروز احمدی سرپرست ریاست ارتباط خارجه‌ی وزارت اقتصاد اشتراک کرد.

هم‌چنان در این نشست؛ روی موضوعات مربوط به منابع انسانی، ارتباطات، انکشاف پایدار صحبت و نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و چالش‌ها فرا راه این سازمان منطقه‌‌ای به تحلیل گرفته شد.

اشتراک کنندگان این نشست، بحران کرونا، تروریزم و قاچاق مواد مخدر را از موانع عمده فراروی رشد و توسعه عنوان کرده، خواهان هم‌کاری‌ و مبارزه‌ی مشترک در برابر این چالش‌ها شدند.

گفتنیست افغانستان در 31‌_مین نشست پلان‌گذاری سالانه‌ی (ایکو) پیشنهادهایی را به اعضای این سازمان ارایه نموده بود که در حال حاضر شمار زیادی از این پیشنهادات مورد تایید قرار گرفته و در حال اجرایی شدن است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS