یک شرکت خصوصی طرح ثبت و راجسترشدن مبایل همراه و مزایای آن را با وزارت اقتصاد در میان گذاشت.

habibi_admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۳/۱۹ - ۸:۳۶
image

وزارت اقتصاد_ افغانستان: شرکت خصوصی (اکسس آرت/ Access ART) طرح ثبت و راجستر شدن مبایل همراه و مزایای آن را با رهبری وزارت اقتصاد در میان گذاشت.

در جلسه‌یی که به همین منظور در مقر وزارت اقتصاد برگزار شد، ذبیح‌الله نظری رییس شرکت (اکسس آرت/ Access ART ) پرزنتیشنی را در رابطه به مراحل، چالش‌ها و سودمندی اقتصادی ثبت مبایل‌های همراه ارایه و خواستار توجه رهبری وزارت اقتصاد و سایر ادارات ‌ذی‌ربط در زمینه‌ی تطبیق این طرح شد.

در این جلسه که سرپرست معینان وزارت نیز اشتراک داشتند، دوکتور فاریابی با استقبال از دیجیتال‌سازی محصول‌گیری، ثبت و راجستر مبایل‌های همراه؛ پیام رییس جمهور کشور را مبنی بر حمایت از سکتور خصوصی در راستای ایجاد پالیسی‌ها و راه‌اندازی برنامه‌های انکشاف‌کشوری، کاریابی و زمینه‌سازی برای ارتقای‌ ظرفیت و عرضه‌ی خدمات جهت از بین بردن فساد اداری برای مسوولان این شرکت یاد آورد شد.

دوکتور فاریابی تاکید کرد که وزارت اقتصاد، از هر طرح و برنامه‌یی که بتواند رفاه اقتصادی را به کشور به بار آورد استقبال می کند و در رابطه به این طرح نیز با سایر ادارات ذی‌ربط هماهنگی خواهد کرد.

بر اساس معلومات شرکت ( Access _ ART) با عملی شدن این طرح، تمام سریال نمبرهای مبایل‌های همراه که وارد افغانستان می‌شوند ثبت می گردد.

بنابر معلومات ارایه شده، با ثبت این گوشی‌ها، سالانه بطور میانگین بیش از 22 میلیون دالر به عواید افغانستان افزود می شود.

افزون بر این،تطبیق این طرح می تواند از کاربرد گوشی‌های غیرقانونی جلوگیری نموده و در صورت سرقت‌شدن گوشی‌های همراه و کمپیوتر، معلومات گوشی‌های همراه را غیر قابل دسترس سازد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۴:۵۴
Background image

به منظور رسیده گی به مشکلات کوچی ها و متضررین ناشی از برفباری ها و باران های اخیر جلسه هماهنگی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با اشتراک مسئولین ادارت ا.ا.ا و نماینده گان 42 موسسه داخلی و خارجی تدویر گردید

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان جلسه پیرامون تغیرات اقلیمی و حوادث اخیر طبیعی طی سالروان بحث نموده از همکاری موسسات غیردولتی و نهاد های امداد رسان به متضررین زلزله. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۲
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان ملاقات نمودند

محترم قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با پروفیسور هنس دوبه مشاور ارشد کمیته نظارتی پارلمان آلمان برای افغانستان و رئیس اسبق بخش بین المللی جی ای زیت و تیم همراه شان که متشکل از. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۹
Background image

سرپرست وزارت اقتصاد محترم الحاج قاری دین محمد حنیف با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان ملاقات نمودند.

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با خانم های کیونگ جون رئیس عمومی دفتر UNHCR برای آسیا و اقیانوس آرام و هیئت همراه شان، آقای لیوناردزولو رئیس دفتر UNHCR برای افغانستان، خانم. . .

BACK TO NEWS