پیام دکتور کریمه حامد فاریابی وزیر اقتصاد افغانستان در پیوند به سوم می، روز جهانی آزادی مطبوعات

habibi_admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۲/۱۳ - ۸:۳۶
image

دولت جمهوری اسلامی افغانستان پس از شکل‌گیری نظام‌نوین سیاسی در سال ۲۰۰۱ الی اکنون به دست‌آوردهای فروان و بی‌پیشنۀ در حوزه مطبوعات دست یافته است. امروز افغانستان در منطقه یکی از کشورهای شناخته می‌شود که با بیشترین رسانه‌ها، قوانین و مقرره‌های مرتبط به مطبوعات توانسته است زمینۀ تحقق واقعی آزادی بیان را فراهم نموده و از آن حمایت نماید.من در حالی‌که این روز را به فعالان حوزه‌ی مطبوعات، خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان تبریک می‌گویم، پاسداری از ارزش‌های دموکراتیک را رسالت اساسی خود و همکاران‌ام در وزارت اقتصاد می‌دانم.

ما در روشنایی قانون اساسی، قانون رسانه‌های همگانی و قانون حق دسترسی به اطلاعات متعهد هستیم که به تمامی خواست‌های شهروندان کشور به‌خصوص خبرنگاران و رسانه‌ها در زمینۀ فراهم سازی اطلاعات همکاری جدی و همه جانبه نماییم. اعتقاد داریم که دسترسی به اطلاعات حق هر شهروند افغانستان است که این حق از راه رسانه‌های همگانی می تواند تأمین گردد. امیدوارم همه با هم بتوانیم این دستاورد بزرگ را که با خون صدها خبرنگار و فعال رسانه‌یی به‎‌دست آمده است بیشتر از پیش تقویت نماییم. باور داریم که حکومت‌داری خوب تنها در سایه‌ی فعالیت رسانه‌های آزاد می‌تواند به عرضه‌ی خدمات بپردازد، اصل شفافیت را رعایت نماید و در برابر شهروندان‌اش پاسخ‎‌گو باشد. در پایان با اتحاف دعا به روح همه شهدای راه آزادی بیان که در ۲۰ سال گذشته طی رویدادهای مختلف هنگام فعالیت رسانه‌یی جاویدانه شدند، تاکید می‌کنم که آزادی مطبوعات و رسانه‌ها قطعا قابل معامله در هیچ زمان و مکان نیست.

اوچینچی می، خلق‌ارا مطبوعات ایرکین‌لیک کونی مناسبتی اوچون اقتصاد وزیری دوکتور کریمه حامد فاریابی نینگ قوتلاو پیامی

افغانستان اسلامی جمهوریتی نینگ دولتی میلادی ۲۰۰۱ - ییل دن بویان مطبوعات بولیمی‌ده بویوک یوتوق‌لرگه قول تاپکن. بو کونلب افغانستان منطقه‌ده کوپلب میدیا و مطبوعات‌گه باغلیق قانون و قرارلر بیلن واقعی ایرکین بیان عملگه آشیریلیشی اوچون زمینه یره‌تیب، اونی قولب قوتله‌گن.

مین اوشبو کون‌نی برچه خبرچی‌لر و مطبوعات بولیمی نینگ فعال‌لری‌گه قوتلوغ بولسون دیب، دیموکراسی ارزش‌لری‌دن آرقه‌داشلیک قیلیش‌نی اوزیم و اقتصاد وزیرلیگی‌ده‌گی ایش‌داش‌لریم‌نی بورچی بیله‌من.

بیز اساسی قانون، میدیالر قانونی و اطلاعات‌گه قول تاپیش قانونی اساسیده مملکت اهالیسی اینقسه خبرچی‌لر و میدیالر بیلن اطلاعات‌نی شریک قیلیش و هر تمانلمه همکارلیک‌ قیلیش‌گه اوچون متعهد میز.

اطلاعات‌گه قول تاپیش افغانستان اهالی‌سی‌ برچه‌سی نینگ حقی دیر و بو حق ایسه میدیالر آرقه‌لی تامین بولیشی‌گه ایشانه‌میز.

امید یوزلب خبرچی و رسانه‌ فعال‌لری نینگ قانی بیلن قولگه کیلگن اوشبو یوتوق‌نی یخشی‌لب سقله آلسه‌ک.

بیزنی ایشانچ‌میزگه کوره: یخشی حکومتدارلیک یلغوز میدیالر فعالیتی‌نینگ سایه‌سیده ممکن و ایرکین میدیالر فعالیت قیلگن صورت‌ده شفافیت‌ کوزگه توتیلیب و حکومت فقرا قرشی‌سیده پاسخگو بوله‌دی.

اداغ‌ده اوتکن ایگیرمه ییل جریانی‌ده تورلی حادثه‌لر طفیلی جان‌نی قول‌دن بیرگن خبرچی‌لر و رسانه فعال‌لری روحی‌گه دعا قیلیب، مطبوعات و میدیا ایرکین‌لیگی هیچ وقت و مکان‌ده معامله بولمس‌لیگیده تاکید قیله‌من.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۲
Background image

الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، طی ملاقات شان با تاکا یوشي کورومیا سفیر جاپان برای افغانستان و پیرامون بهبود همکاری های دوجانبه اقتصادی، تداوم و توسعه کمک های بشری صحبت نمودند

در این ملاقات، سفیر جاپان برای افغانستان پیرامون کمک مالی (۱۰) ملیون دالر دولت جاپان برای حمایت از مبارزه با کشت مواد مخدر و تطبیق پروژه های بدیل کشت کوکنار به منظور حمایت دهاقین، فراهم. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

آقای ژاو شینگ، سفیر چین مقیم کابل با الحاج قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد ا.ا.ا. ملاقات نمود

درین‌ ملاقات در مورد تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجارتی افغانستان و چین، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی دهلیز واخان، علاقمندی شرکت های چینی به سرمایه گذاری در افغانستان، افزایش حجم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۷
Background image

هیئتی تحت ریاست الحاج قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد ا.ا.ا در چهارمین نشست مجمع همکاری های بین المللی ترانس هیمالیا کشور چین اشتراک کردند

این نشست با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف پیرامون بحث و پیدا کردن راه حل های مناسب در مبارزه مشترک با چالش های محیط زیستی، چگونگی تعامل انسان با طبیعت و تشریک نتایج توسعه. . .

BACK TO NEWS